پاناکوتا و عامل قالبی شدن آن

پاناکوتا
پاناکوتا (خامه ی پخته شده ) یک دسر ایتالیایی از نوع پودینگ است که با خامه و ژلاتین به صورت قالبی تهیه میشود و با انواع افزودنی ها قابلیت طعم دار شدن دارد .مواد اصلی آن ژلاتین ، شکر ، شیر و خامه است و به علت سادگی در تهیه و همچنین تنوع در طعم و شکل طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد.

مواد لازم برای تهیه‌ی پاناکوتا
شیر: ۴ لیوان
خامه صبحانه: ۲۰۰ گرم
شکر : ۲ لیوان
ژلاتین : ۴ قاشق غذاخوری
وانیل :, به میزان لازم

دستور تهیه :
ابتدا شیر را در قابلمه ای ریخته و روی شعله قرار میدهیم تا گرم شود، اما به جوش نیاید.
قبل از به جوش آمدن شیر قابلمه را از روی حرارت برداشته و مقداری از شیر را در ظرف جدایی میریزم تا کمی خنک تر شود ، آنگاه ژلاتین را به روش بن ماری در شیری که کمی خنک تر شده حل میکنیم و اجازه می‌دهیم که کاملا حل شود.
سپس ترکیب شیر و ژلاتین را در مابقی شیر ریخته و به می‌زنیم تا ترکیبی کاملا یک دست و حل شده به دست آید.
خامه و شکر و وانیل را نیز در ظرف دیگری به خوبی با هم مخلوط کرده و آنرا به ترکیب شیر و ژلاتین اضافه میکنیم و بر روی حرارت کم قرار میدهیم و مدام هم می‌زنیم تا از به جوش آمدن شیر جلوگیری کنیم .
پس از رسیدن به غلظت مورد نظر ، دسر را از روی شعله برمیداریم.بر اساس سلیقه در این مرحله میتوانیم از انواع طعم دهنده ها نظیر پودر کاکائو ، قهوه ، نسکافه و یا اسانس های میوه ، زعفران و …استفاده کرده و دسر را خوش طعم تر و زیبا تر کنیم .
پس از اضافه کردن طعم دهنده ی دلخواه دسر را در قالب مورد نظر ریخته و آن را چند ساعت در یخچال قرار میدهیم تا فرم قالب را بگیرد..
پس از رسیدن به فرم و بافت قالب ، دسر را از آن خارج کرده و پس از تزئین سرو می‌نماییم.

اما راز فرم گرفتن و قالبی شدن پاناکوتا در چیست ؟
قطعا استفاده از ژلاتین مرغوب با بلوم مناسب ، به قالبی شدن و فرم گرفتن دسر کمک شایانی میکند .
ژلاتین یک ماده طبیعی است که از بافت های حیوانی، به ویژه استخوان ها و غضروف ها، به دست می آید. این ماده به صورت پودری بی رنگ و بی بو است و در تولید انواع محصولات غذایی و آبمیوه ها به عنوان یک عامل ژله بسته بندی استفاده می شود. ژلاتین به دلیل خاصیت ژله ای که دارد، می تواند به عنوان یک ماده افزودنی در تولید شیرهای طعم دار نیز استفاده شود.
جهت اطلاع از انواع بلوم ژلاتین ، موجودی و یا خرید ژلاتین با ما در ارتباط باشید
09107481780

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *